5 złotych zasad komunikacji marek parentingowych

5 złotych zasad komunikacji marek parentingowych

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie, gdy w dodatku liczba urodzeń wyraźnie spada, marki parentingowe stają przed wyjątkowym wyzwaniem – jak skutecznie komunikować się z rodzicami, którzy często poszukują nie tylko produktów, ale także wsparcia i zrozumienia? Sukces w branży parentingowej wymaga obecnie więcej niż doskonałego produktu. Kluczowa jest autentyczna, empatyczna i wartościowa komunikacja.

Oto pięć złotych zasad komunikacji, które pomagają markom parentingowym w efektywnym dotarciu do rodziców i opiekunów.

Bądź autentyczny

Rodzice cenią sobie szczerość i autentyczność, dlatego marka powinna jasno komunikować swoje: wartości, misję i wizję. Oznacza to również gotowość do dzielenia się informacjami na temat procesów produkcji, źródeł surowców i polityki społecznej firmy. Rodzice coraz częściej zwracają uwagę na materiały, z których wytwarza się zabawki i ubrania oraz etyczne aspekty działalności firm. Nie bez znaczenia są certyfikaty potwierdzające jakość produktów i tworzyw, z których zostały wykonane.

Pamiętaj o empatii

Odbiorcy chcą czuć, że marka rozumie wyzwania, przed którymi stoją i odpowiednio na nie reaguje. Tak jest również z rodzicami, dlatego skierowane do nich komunikaty marketingowe, treści na blogu, posty w mediach społecznościowych czy reklamy powinny być odpowiedzią na ich potrzeby. Rodzice poszukują zrozumienia i wskazówek w kwestii wychowania, ale nie chcą czuć presji, że ich dzieci muszą osiągnąć kolejne etapy rozwoju w konkretnym momencie. Dziś dużo bardziej niż kiedyś rodzice zwracają uwagę na dobrostan psychiczny dziecka, a nie to, czy w wieku 5 lat zaczyna już pisać i czytać.

Wprowadzaj wartości edukacyjne

Rodzice, zwłaszcza ci, którzy debiutują w tej roli, często poszukują informacji i porad dotyczących wychowania dzieci. Warto śledzić, z jakich kanałów korzystają i jakich informacji najczęściej poszukują, a następnie dostarczać im wartościowych treści edukacyjnych, które mogą im pomóc w codziennych wyzwaniach. W takiej komunikacji sprawdzą się: artykuły, webinary czy publikacje w mediach społecznościowych.

Twórz zaangażowaną społeczność

Budowanie społeczności wokół marki znacząco zwiększa zaangażowanie, które może się przełożyć na zainteresowanie produktami, a tym samym sprzedaż. Marki parentingowe mogą tworzyć przestrzenie, gdzie rodzice będą się spotykać, dzielić doświadczeniami i wspierać nawzajem. Mogą to być grupy w mediach społecznościowych czy fora dyskusyjne albo współprace z influencerami, którzy z zaangażowaniem zachęcą do dyskusji i odpowiedzą na komentarze followersów.

Dostosowuj komunikację do odbiorców

Rodzice są różnorodną i szybko rotującą grupą, a ich potrzeby i preferencje mogą się różnić. Personalizacja treści i segmentacja mogą pomóc w efektywniejszym dotarciu do szerszego grona odbiorców. Warto pamiętać, że w dobie zmniejszającej się liczby urodzeń marki nie powinny skupiać się tylko na rodzicach. Mogą poszerzyć swoje działania o grupę giftgiverów: dziadków, wujków, cioć, dostosowując komunikację do ważnych okazji prezentowych, np. świąt, i pamiętając, że rodzice i dziadkowie inaczej konsumują media i zwracają uwagę na inne aspekty produktów.

Te zasady mogą pomóc markom parentingowym w budowaniu silniejszych, bardziej zaangażowanych i lojalnych społeczności wokół swoich produktów, co może się przyczynić do zwiększenia zainteresowania marką i wyróżnić ją na tle wielu innych.

Autor: Mariola Piekarska.